norDan - myDream - M'y'asterpiece
2017. május 25. írta: NaposviDámság

norDan - myDream - M'y'asterpiece

sa.jpg

 

 

 

Simogatja a hátamat a határidő. Igazság szerint imádok mindent az utolsó pillanatra hagyni. Egy hetem maradt s a patentok még sehol. Nem is szeretnék belegondolni. Nem vesz rá a késztetés, hogy felvarrjam őket. Megint az utolsó estére fogom hagyni. Talán nem is én lennék, ha nem így lenne. Tudjátok, hogy van ez .. mindennel foglalkozok, ami nem a vizsgamunkámmal kapcsolatos. Hajszolom az életet, és a kopogtató lehetőségeket. Messziről kerülve a sulival kapcsolatos pillanatok

Sokan kérdeztétek mi inspirált, milyen gondolatok vezettek el a vizsgamunkám végeredményéhez.

 

Ebben a bejegyzésemben erről szeretnék Nektek mesélni.

 

Maga a Koncepció

 

A textúrákat, szerkezeteket, térbeli elrendeződéseket figyelembe véve, megvizsgálva, a hajtogatás mellett döntöttem, hisz életemben nagyon fontos szerepet tölt be az érzelemvilág. A tavalyi évem során sokat tűnődtem azon, hogy valamikor meg fogok alkotni egy hajtogatós, patentos kreációt. Nagy örömömre év végén meg tudtuk mi lesz a vizsgamunkánk témája, ami remekül passzolt a képzeletem által már oly sokszor megalkotott kollekcióhoz. Első perctől kezdve tudtam, hogy  valóssággá fogom váltani a képzeletemben már megszületett valóságot.

Hajtogatáskor, vagy csak elmerengve a világon, miközben éppen alkotok, mindig az érzelmek jutnak eszembe, amint meghajtogatom őket.

 A hajtogatást még teljesebbé téve inspirálómként pedig a dekonstruktív építészetet választottam, mely a dekonstrukció(lebontás) szóból ered.  Az épületek, melyeket ezzel az irányzattal karöltve alkottak meg tele vannak érzületekkel, lendülettel. Az irányzat elve, hogy minden eddigi ideológiát, életszemléletet le kell bontani, és létre kell hozni egy újat. Újraértelmezve a múlt gondolatit.

A modulok hajtogatásánál, megvarrásánál az elmúlt évek nyújtotta érzelmeim segítettek egy koncepció keretein belül. A modulok végleges elkészítése előtt papírplasztikákat is készítettem, hogy lássam milyen méretekben kell majd kiszabnom.

A tavalyi évem során beszereztem ehhez a tervemhez fémhatású műbőrt is, így a modulok alapanyaga is meg volt már, amire fehér grillt ragasztottam, hogy legyen tartása. Eldöntöttem, hogy szeretnék egy kabátot, és két ruhát mellé. A kollekciónak három darabból kell állnia, így igazság szerint már a terveim is meg voltak hozzá, amihez rajzoltam még 6 ruhát, mivel 9 tervet kellett bemutatni egy konzultáció során a suliban . A kiválasztott terveim ruhái viszonylag egyszerűek, így a modulokkal, és azok rögzítésével szeretném különlegessebbé tenni az összhatást. A kollekcióm egy kabátból, egy bővebb, magasabb nyakú ruhából és egy szűkebb több darabból összepatentolható ruhából áll. A modulokat is patentokkal rögzítem a ruhához, így a viselője maga döntheti el, hogy melyiket hová szeretné tenni, és hogy egyáltalán szeretné- e a mindennapokban használni, vagy csak olykor, amikor kedve engedi. A patentos megoldással is arra szerettem volna utalni, hogy nap, mint nap más és más érzelmekkel kelünk fel reggel, így ez a rögzítési megoldás lehetőséget ad arra, hogy az aktuális hangulatunk alapján rakhassuk fel a ruhára az applikációkat.

A ruháimat leginkább fiataloknak terveztem, akik szeretik a különleges, geometrikus irányzatokat, stuktúrákat.  A kollekcióm alapanyagaként egy puha- fehér anyagot választottam, ami remek összhatást gyakorol a moduljaim színével.

 

 A kollekcióm neve

 

Gyermek korom óta nagy álmom, hogy életem során meg születhessen a márkám, aminek a norDan nevet szeretném adni, majd a későbbiekben. Úgy döntöttem a vizsgamunkámnak is ezt a nevet adom. A név két lélek találkozásának keresztneveiből áll össze, így válik teljessé.

 

5.jpg

 

 

Fotózás

 

A ruhákat néhány hete fotóztam be Szabadkígyóson és Gyulán. Fantasztikus pillanatokat éltünk meg a modelleimmel, akik maximálisan támogattak, segítettek mindenben. Mindenképpen természetben szerettem volna befotózni, ezzel arra utalva, hogy milyen fontos lenne mindenki életében a természetes szabadság, a nyugalom, csend, amit a körülöttünk lévő természet sugároz magából.

 

 

28.jpg

 

 

 

 

sdsf.jpg

Hálás Köszönet nekik:

  • Ali Aidának
  • Révész Petrának
  • Tapolcsányi Petrának   

 

Hamarosan újabb projekttel készülök, érkezek!

Hisz tudjátok rendíthetetlen elszántsággal haladok az álmaim felé.

 

26.jpg37.jpg

 

 

34.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://naposvidamsag.blog.hu/api/trackback/id/tr3712540741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása